Sunucu Destek Paketleri

Sunucu desteği önemli bir iştir ve bu konuda sağladığımız hizmetler için, mümkün olduğunca ücretsiz destek vermeye çalışıyoruz. Nisan 2012 tarihinde yenilediğimiz sistemimiz destek sistemi üzerinden 2018 yılının başına kadar 50.000‘e yakın destek talebi yanıtladık ve yanıtlamaya devam ediyoruz.

Aldığımız destek talepleri neticesinde, sağlayabileceğimiz destek konularını, müşteri ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurarak hesapladık ve aşağıdaki şekilde bir tablo ortaya çıktı.

Örnek olarak, çalışmayan veya arızalanmış web servisi, kontrol paneli, mail sunucusu v.b. diğer servisleri tekrar çalışır hale getirmek için diğer servis sağlayıcılarda olduğu gibi ücret talep etmiyoruz. 

Fakat yaşanılacak sorunların durumuna göre sağlayacağımız desteğin seviyesi de değişebiliyor. Bu noktada sorunun kaynağını belirleyerek bir çözüm yolu ürettikten sonra, ileri seviyede destek ihtiyacı duyan müşterilerimiz için de ek destek paketleri hazırladık.

Bu destek paketlerini genellikle bilgi işlem personeli çalıştırmayan şirketler ya da sunucu yönetimini bilmeyen ve her zaman ihtiyacı olmayan bireysel/kurumsal müşterilerimiz için sağlıyoruz.


Ücretsiz sağladığımız teknik destek aşağıdaki konuları kapsamaktadır.

  • Web sitelerinin taşınması ve ücretsiz data aktarımı (Aynı kontrol panelleri üzerinden)
  • Sunucu erişim ve bağlantı problemleri
  • Çalışmayan/arızalı web server, ftp server, mysql server, email server problemleri
  • IP adresi problemleri,
  • Lisans problemleri,
  • Reverse DNS(Ters DNS) kayıt talebi
  • Restart/Yeniden başlatma talepleri
  • Sunucu yeniden kurulum talepleri (Ayda 1 kez)

 

Ücretli sağlayabileceğimiz teknik destek konuları ise;

  • Yıllık ya da belirli periyotlar için detaylı sunucu yönetimi.
    Bu seçenekte hizmet aldığınız süre boyunca tüm sunucu yönetimi bizim tarafımızdan yapılır. Web hosting sunucuları için hesap açılışları ve web siteleri yazılımlarının kurulum işlemleri müşteri tarafından yapılır. Kaynak bulabileceğimiz yazılımlar için, olası yazılım problemleri tarafımızdan giderilebilir ancak özel yazılımlar kullanılması halinde, yazılım desteğini ilgili firmadan almak gerekecektir.
  • Sunucunuzun imaj halinde yedeklenmesi
    İmaj olarak yedekleme hizmetinde, sunucunuzun günlük ya da haftalık olarak bir kopyası alınır ve farklı bir disk ünitesi üzerinde saklanır. Olası bir felaket (sunucu çökmesi, hack, işletim sistemi arızası) ya da düzeltilemez bir sistem hatası durumunda, son alınan kopya geri yüklenerek sistem kaldığı yerden arızasız bir şekilde devam eder. Böylelikle bir kaç saat geriye giderek büyük bir kayıptan ve uzun süreli kapalı kalma sürelerinden kurtulmuş olursunuz.
  • Sunucu içerisindeki verilerin yedeklenmesi
    Bu serviste genellikle bir ftp ya da bulut depolama alanı üzerinden size bir alan oluşturuyoruz ve sunucunuzun kontrol paneli vasıtasıyla düzenli olarak hosting hesaplarının yedeklenmesini sağlıyoruz. Kullandığınız disk alanı kadar depolama alanı almanız yeterli oluyor, sunucunuz üzerinden de periyodik yedeklemeyi aktif ederek, hosting hesaplarının bir veya birden fazla arızalanması durumunda, depolama alanınızdaki hesaba ait yedek dosyasından geri dönebiliyorsunuz. Bu seçenek hem ekonomik, hem de büyük kolaylık sağlayacaktır.
  • Snapshot / Anlık yedekleme
    Snapshot kelimesinin Türkçe karşılığı anlık görüntü demek. Bu servis ile sunucunuz üzerinde yapacağınız kritik bir işlem öncesi, snapshot ile anlık bir yedekleme alabilir ve kritik işlemi gerçekleştirebilirsiniz. İşlem sonrasında olası bir sistem çökmesi veya veri kaybı durumunda, anlık alınan yedeğe geri dönerek veri kaybını engelleyebilirsiniz. Sadece ihtiyaç durumunda kullanabiilirsiniz, hızlı ve ekonomik bir çözümdür.

Aklınıza takılan soruları aşağıdaki yorum bölümünden de bize iletebilir ve kısa süre içerisinde yanıt alabilirsiniz.

 

Profesyonel destek almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Benzer Yazılar
Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir.